Ποιοι είναι και πως δρουν σύγχρονοι πολεμιστές των Social Media

Το επόμενο είδος πολέμου που αντιμετωπίζει ο κόσμος είναι εδώ, απαιτώντας στρατεύματα πολύ διαφορετικού είδους: social media warriors ή στην ελληνιστί “πολεμιστές κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης”.

Αντί να φορούν κράνη και όπλα, αυτοί οι μαχητές είναι οπλισμένοι με smartphone, λογαριασμούς Twitter, Facebook και Blog.

Δεν είναι κατι νέο ότι ορισμένες κυβερνήσεις χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως εργαλείο για να ελέγχουν τους πολίτες της χωρας τους, να επηρεάζουν τα αποτελέσματα και τις αποφάσεις τους ή να διαδίδουν παραπληροφόρηση μέσω διαδικτυακών καμπανιών.

Πώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν χρησιμοποιηθεί από ιδρύματα και κυβερνήσεις;

Το Freedom of House, ένας κορυφαίος μη κερδοσκοπικός παρατηρητής που κατατάσσει τις χώρες ως προς την ελευθερία του στο Διαδίκτυο, τόνισε την άνοδο της παρακολούθησης των κοινωνικών μέσων σε όλο τον κόσμο. Αναφέρει ότι το «νέο πεδίο μάχης» για τις δημοκρατικές δυνάμεις αγωνίζεται στα κοινωνικά μέσα ή σε άλλες ψηφιακές πλατφόρμες.

Σε ορισμένες χώρες, όπως η Κίνα και η Ρωσία, όπου η ελευθερία του Διαδικτύου κατατάσσεται σε χαμηλά επίπεδα, τα κοινωνικά μέσα λογοκρίνονται, καθώς επίσης χρησιμοποιούνται για προπαγάνδα. Σε άλλες χώρες όπως η Τουρκία, ένας νέος νόμος που πάρθηκε το προηγούμενο έτος επιβάλλει αυστηρές απαιτήσεις στις εταιρείες κοινωνικών μέσων, ενισχύοντας έτσι την ικανότητα της κυβέρνησης να λογοκρίνει τον διαδικτυακό λόγο, όπως εξηγεί το Freedom of House.

Η Ελλάδα στις μετρήσεις του Freedom of House τα πάει σχετικά καλά, αν και βρίσκεται χαμηλότερα από πολλές άλλες ευρωπαϊκές και μη χώρες. Αν και δεν βλέπουμε τόσο έντονα αυτό το φαινόμενο, βλέπουμε όμως τα περισσότερα ΜΜΕ να διευκολύνουν το έργο της κάθε κυβέρνησης, αποπροσαναλίζοντας το κοινό. (βλέπε καμπάνια “Μένουμε Σπίτι”)

500.000 νέοι “Social Media Warriors”.

Το Εθνικό Κογκρέσο της Ινδίας αναζητά 500.000 «πολεμιστές κοινωνικών μέσων» για να προκαλέσει το αντίπαλο κόμμα στο διαδίκτυο.

Σε αυτή τη συγκεκριμένη περίπτωση, το Κογκρέσο θα προσκαλέσει 50.000 αξιωματούχους να κάθονται σε κάθε περιοχή στην Ινδία και θα βοηθηθούν από τους 450.000 εθελοντές στον «πόλεμο» των μηνυμάτων τους. Όλοι θα λάβουν κατάλληλη εκπαίδευση για να γνωρίζουν πώς να αντιμετωπίσουν σωστά την προπαγάνδα του αντιπάλου.

Ο πόλεμος μέσω των κοινωνικών μέσων και άλλων ψηφιακών πλατφορμών ξεκινά πραγματικά και είναι σαφές ότι βλέπουμε ορισμένα έθνη, ιδρύματα και ανθρώπους να ψάχνουν τρόπους να υπερισχύσουν σε αυτή την μάχη. Τι γίνεται με τους πολίτες όμως; Πως μπορεί η κοινωνία να ανταπεξέλθει σε αυτή την μάχη, όταν ήδη πασχίζει να αντιμετωπίσει την πανδημία;

ΧΜ

Leave your vote

Don’t Stop Here

More To Explore

MOVIES

Dune, της Αργυρώ Σπάρταλη

Της Αργυρώ Σπάρταλη Ένα ταξίδι με έναν μυθικό και συναισθηματικά φορτισμένο ήρωα, το “Dune” αφηγείται την ιστορία του Πολ Ατρείδης, ενός λαμπρού και ταλαντούχου νεαρού

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x